Bauer-Media-Sort-Medium
 

Bauer Media er nyt medlem af Danske Medier

Pressemeddelelse

Europas største kommercielle radiokoncern Bauer Media er nu en del af Danske Medier som nyt medlem af brancheorganisationen. En glædelig nyhed for mediebranchen lyder fra adm. direktør Mads Brandstrup.

Bauer Media, der ugentligt har ca. 2,7 mio. danske lyttere og bl.a. favner radiostationer som Nova, The Voice, Pop FM og Radio 100, bliver nu medlem af Danske Medier. Bauer Media bestræber sig på at være Danmarks førende og mest innovative mediehus indenfor audio. Derudover samarbejder koncernen med en række af de største lokale radiostationer ANR, Jysk Fynske Medier og Radio ABC. Bauer Media Group er et internationalt mediahus med hovedsæde i Hamborg og er aktiv i mange lande og på flere forskellige mediaplatforme, såsom print, radio, digital og TV.

I Storbritannien ejer Bauer Media Group de førende radiobrands – Kiss, Magic og Absolute Radio, og har derudover lokale brands, som udgør Bauer City Network. Derudover driver Bauer Media Group også radioforretning i Tyskland, Polen, Slovakiet, Irland, Portugal, samt i Sverige, Norge og Finland.

Det glæder adm. direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, at Bauer Media har valgt at blive medlem:

"Som mediebranche står vi i en position med udfordringer både i forhold til techgiganter og digital og bæredygtig omstilling, ligesom vi står over for et længere udredningsarbejde på forskellige områder ovenpå en smal medieaftale, der desværre ikke bidrager til ro og tryghed om mediernes rammevilkår i fremtiden. Med Bauer Media som medlem af Danske Medier bliver foreningen en endnu stærkere stemme for private og uafhængige medier i Danmark, og det er der brug for. Derudover får vi en stor vidensbank på lydområdet og et styrket talerør for radiomedierne i branchen. Det gavner os alle, og vi ser frem til at få Bauer Media med som holdspiller for at fremme private mediers interesser," siger Mads Brandstrup.

Administrerende direktør i Bauer Media, Jim Receveur, ser også frem til nu at kunne spille ind i Danske Mediers interesseområder på vegne af lydbranchen:

"Som største mediekoncern indenfor radio i Europa har vi stor faglig indsigt og viden, vi kan bringe til bordet på vegne af en række store danske radiostationer. Vi er en international koncern med aktiviteter på tværs af Europa, fra Irland til Portugal. Derfor har vi et internationalt udsyn, og vi kan bruge vores samarbejdspartnere i andre lande til både sparring og til at løfte projekter såvel som politisk interessevaretagelse på tværs af landegrænser. Alt sammen noget, vi vil bidrage med som medlem i Danske Medier," lyder det fra Jim Receveur.

Kontakt

Mads Brandstrup

mab@danskemedier.dk
Mobil: 92 82 32 84

Læs også

Pressemeddelelse: Ny fælles dansk handlingsplan for journalisters sikkerhed

Journalister skal trygt kunne arbejde uden at blive truet eller udsat for chikane. Derfor er Dansk Journalistforbund, Danske Medier, International Media Support, UNESCO Danmark, Justitsministeriet og Kulturministeriet blevet enige om en ny fælles dansk handlingsplan for sikkerhed for journalister, som bl.a. vil styrke indberetning af sager og monitorering af overgreb.

Nu åbnes for indstillinger til PrixAudio 2022

28. oktober løber PrixAudio af stablen og afholdes igen på Axelborg i København. Inden sidste års event relanceredes konkurrencen og omdøbtes fra PrixRadio til PrixAudio, så konkurrencen fremover kunne sætte fokus på og inkludere alle former for lyd. Radio, on-demand, lydbøger, fortællinger og podcasts.

Danske Medier: Godt minister vil sikre mulighed for tv-optagelser af byrådsmøder

Danske Medier henvendte sig den 5. maj til indenrigs- og boligminister Christian Raabjerg-Madsen med en opfordring til, at de kommuner som for eksempel Herlev, der endnu ikke har tilladt journalister at optage kommunalbestyrelsesmøder, at få det tilladt. Nu er der tikket et svar ind fra ministeren, som adm. direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, ser med positive øjne på.

Høringssvar: Høring over Public Service-redegørelser

Danske Medier har afgivet høringssvar vedrørende public serviceredegørelserne for 2021 fra DR, TV 2/Danmark A/S, de regionale TV 2-virksomheder, FM 4 A/S
(Radio4) og Kulturradio Danmark A/S (24syv). Danske Medier skal i dette høringssvar fokusere på
DR’s public service-redegørelse for 2021.

Årets vindere kåret til Danske Mediers Designpriser 2022

På restaurant SULT i København blev kreativ og innovativ journalistik i dag hyldet til uddelingen af Danske Mediers Designpriser. Den festlige begivenhed bød også gæsteoplæg fra New York Times, der gav indblik i grafik, visuelle elementer, AI og data som en del af den journalistiske fortælling.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev