20. september, Teknologiens Mediehus
Siden 2012 har RUC hvert år publiceret en rapport om forandringerne af danskernes digitale nyhedsmedieforbrug.
I år lancerer Danske Medier i samarbejde med RUC rapporten ‘Danskernes Brug af Nyhedsmedier 2022’ tirsdag 20. september kl. 8.30-10.30 hos Teknologiens Mediehus.
Her vil forskerholdet fra RUC – Kim Christian Schrøder, Mark Blach-Ørsten, Mads Kæmsgaard Eberholst – præsentere Danskernes Brug af Nyhedsmedier 2022, der publiceres tirsdag 20. september. Til arrangementet vil der være paneldebat om konklusionerne og mulighed for at stille spørgsmål til rapporten.
Program
Kl. 8.30-8.45: Ankomst – kaffe og croissanter
Kl. 8.45-8.50: Velkomst v/ Mads Brandstrup, Danske Medier
Kl. 8.50-9.20: Kim Schrøder, Mark Ørsten og Mads Eberholst fra Roskilde Universitet præsenterer rapporten ‘Danskernes Brug af Nyhedsmedier 2022’
Kl. 9.25-10.15: Paneldebat om tillid til nyhedsmedierne, unges brug af nyhedsmedier og betalingsvilje:
Nyhedschef Jacob Kwon, TV 2 Nyhederne
Chefredaktør Mette Østergaard, Berlingske
- CEO, Tav Klitgaard, Zetland
Patrick Arendal Fahlström, stifter af Mediascale
Kl. 10.15-10.30: Afrunding og tak for i dag
Arrangementet er afholdt. Spørgsmål kan rettes til:
Annie Saugstrup
Executive Assistant
asa@danskemedier.dk
Mobil: 61 71 74 48