1600x900_dmrlogo
 

Stærk vækst på den digitale annoncering

Viden fra Danske Medier.

Den samlede online annonceomsætning steg mere end 700 mio. kr. i 2018, viser den årlige online markedsstatistik fra Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation.

Annonceomsætningen på de digitale medier steg fortsat men med betydelige forskelle i vækstraterne. ’Display’, og ’Søgeord’ oplevede fortsat tocifrede stigninger. Samtidig voksede ’Markedspladser’ og ’Permission Marketing’ mindre end den øvrige digitale omsætning.

Rapporten viser, at mobil-annoncering, der alene omfatter annoncering indkøbt specifikt til mobil, for alvor fik fat i markedet og steg med over 30 procent i forhold til 2017.

For det automatiserede salg, også kaldet ’Programmatic’, var det særligt mobil og web-tv, der drev væksten i 2018.

Unikt indblik i den samlede digitale annoncering
Rapporten er for første gang udarbejdet i et samarbejde mellem Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation og bygger videre på mere end 10 år historiske data hos Danske Medier, der bygger på dataindsamling hos medlemmerne foretaget af Deloitte.

Markedsstatistikken bygger således på indberetning fra medlemmer, mediebureauernes omsætning, som den er indberettet til Kreativitet & Kommunikation, samt markedsestimater fra branchens aktører og ekspertvurderinger.

Prisen er 795 kr. for medlemmer af Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation og 1.795 kr. for ikke medlemmer. Rapporten kan købes ved henvendelse til Thomas Gynild, Danske Medier, tg@dmresearch.dk.

Link til forrige års rapporter
Pressemeddelelse som PDF

For yderligere kommentarer eller spørgsmål kontakt
Thomas Gynild, Analysechef, Danske Medier Research, på tg@dmresearch.dk

Læs også

Vinderne af Anders Bording Priserne 2022

Niche- og fagmedierne er i dag blevet hyldet ved uddelingen af Anders Bording Priserne 2022. Nomineringerne har i år været præget af mange forskelligartede projekter og gode indstillinger.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev