danskemedier
 

10 indstillinger nomineret til Danske Mediers Digitale Priser 2019

Priserne overrækkes i uge 23 og 24.

10 bidrag fra fire medier er blevet nomineret til Danske Mediers Digitale Priser 2019. 

Flest nominerede indstillinger til enten guld, sølv eller hædrende omtale er Danmarks Radio med fire bidrag. Kristeligt Dagblad har tre nominerede indstillinger, Politiken to og Ingeniørens PRO-medier ét bidrag.

Juryen som har udvalgt de i alt 10 nominerede indstillinger består af Jan Birkemose (formand), Kamilla Harritsø og Simon Stilling.

________________________________________________________

Bemærkning 28. maj 2019

I har travlt, hvorfor vi i år flytter kåringen ud til vinderne 
Kåringen af Årets Avisside og uddelingen af Danske Mediers Digitale Priser skulle efter planen finde sted 6. juni.

Men siden vi besluttede datoen, er der som bekendt blevet udskrevet folketingsvalg. Tilbagemeldingerne har været mange fra nominerede og andre interesserede: 6. juni står i journalistkikens tegn. Der er travlt – og selvfølgelig skal folketingsvalget følges helt til dørs.

Derfor har vi i Danske Medier besluttet, at vi i år flytter kåringen og prisuddelingen ud til medierne – vinderne. Grundet den fremskredne kalender, afholder vi ikke arrangementet på en ny dato, men besøger efter folketingsvalget de medier, der skal tildeles hædrende omtale, sølv eller guld.

Mest læste

Læs også

Møde mellem Danske Medier og kulturministeren

Formand for Danske Medier og adm. direktør i Jysk Fynske Medier Jesper Rosener samt adm. direktør i Danske Medier Louise Brincker mødes i morgen søndag 29. marts 2020 med kulturminister Joy Mogensen (S). Parterne skal drøfte mediernes udfordringer som konsekvens af coronakrisen og hvilke løsninger, der vil kunne tilgodese mediebranchen.

Danske Medier appellerer om midlertidig hjælpepakke for at sikre, at medierne ikke bukker under, mens de løfter den vigtigste oplysningsopgave i årtier

De danske medier er som mange andre brancher stærkt udfordrede af coronakrisen. For flere medier risikerer de faldende annonceindtægter at få dramatiske og permanente økonomiske konsekvenser. Derfor appellerer branchen til regeringen om en midlertidig hjælpepakke for at sikre, at medierne fortsat kan varetage deres opgave med at oplyse borgerne – både lokalt, regionalt og nationalt.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)