Foto: Kristoffer Bak Nielsen
 

Årets vindere af Prix Audio

Pressemeddelelse

Radio, podcast, audio og lydbogsbranchen har i aften været samlet til den årlige branchefejring. 54 jurymedlemmer har fundet 18 vindere.

Formand for foreningen Audiodays Marianne Bugge Zederkof, der har været med til juryarbejdet gennem knap 15 år bemærker den udvikling, der har været i indstillingerne og vinderne gennem årene.

”Uanset, om det er lydbog eller flowradio, dokumentar eller fiktion, kommercielt eller public service, så er der år efter år et utrolig højt niveau. Bredden i dem, der indstiller og kvaliteten af materialet, er stigende. I år var det for eksempel tydeligt i kategorien ”branded content”, hvor juryen var enige om, at det var et virkelig stærkt felt, der vidner om, at formatet er blevet omfavnet af annoncørerne og udviklet af branchen,” fortæller Marianne Bugge Zederkof.

Christian Ottenheim, partner og medstifter af Beam Audio Agency og tidligere chef for P3, DR Musik og Radio, der gennem mange år både har deltaget i juryarbejdet, indstillet til priserne og deltaget til Prixaudio siger

“Som produktionsselskab er årets prisuddelinger altid en kæmpe dag. Det er en af de dage på året, hvor man kan slukke mikrofonen og kigge op fra klippecomputeren og dvæle ved hvorfor det er, man lægger så meget energi og arbejde i at lave lyd og hvad det er, der gør lydbranchen helt særlig. Hvis man så er så heldig at være blevet nomineret i en eller flere kategorier, så krydres den oplevelse med en kæmpe spænding på aftenen. Der er bare ikke en bedre professionel følelse end at være udvalgt af kompetente lydfolk blandt masser af de virkelig dygtige talenter og gode produktioner, der hvert år bliver indstillet til priserne.”

Årets Lydbog

I denne kategori kan indstilles lydbøger inden for alle genrer og formater.

Prisen gives til den lydbog, der i løbet af året har skabt stor interesse, haft mange lyttere, været nytænkende eller har fremmet interessen for genren. Årets lydbog kan udmærke sig med sublim indlæsning, flot montering med lyd eller musik, eller ved brug af flere platforme og medier. Juryen bedømmer bl.a. originalitet i form og indhold, relevans for målgruppen og produktionskvalitet.

Som lytter bliver man suget ind og årets lydbog viser tydeligt hvorfor bøger skal høres ikke læses. Her er en bog, der er endnu bedre som lydbog end som skreven historie. Årets lydbog har været på alles læber, og i manges ører, i året, der gik. Der er tale om en stærkt personlig historie som forfatteren selv har indlæst.

Årets lydbog er Sømærke, læst og skrevet af Lærke Kløvedal og udgivet af Gutkind.

Årets Podcast

I denne kategori skal indholdet være tænkt som ”digital first”.  Prisen gives til en podcast, som i koncept, såvel som i forløsning, er nytænkende. Prisen kan gives til podcast indenfor alle genrer. Kriterierne, der bedømmes er omdømme og interesse i målgruppen, engagerende indhold, innovation og udnyttelse af podcastmediets fordele. Vinderen forstår at udnytte podcastmediets styrker og sikre, at indholdet er produceret og afviklet på en måde, der tilgodeser de særlige lytte- og brugsomstændigheder, der gør sig gældende ved podcast/on demand indhold. Juryen skal, i prioriteret rækkefølge, lægge vægt på originalitet, relevans for målgruppen, dramaturgi/medieforståelse og radiofonisk kvalitet.

At vinde årets podcast er en svær bedrift. Feltet er megastærkt. I sidste ende var det elementer som superoriginalitet, musikalitet og kreativ løssluppenhed, der afgjorde juryens 1. plads.  Årets podcast skal forstå at udnytte podcastmediets styrker. Det gør årets vinder, der legesygt viser nye veje, hvor kvaliteten svinger fra lækker studiemikrofon, velproduceret lyd til skramlet reportagelyd. Konceptet holder og leverer baggrundstæppet for en hel generation, der er ved at blive voksne, men ikke ved hvordan man træder ind i den mere alvorlige fase.

Kæmpe tillykke og stor ros fra juryen til Mellem Projekter // Lasse Dein // Podimo

Årets Radioprogram

I denne kategori kan indstilles alle typer af radioprogrammer produceret til og afviklet som flowradio. Om de efterfølgende tilbydes som podcast og/eller on-demand har ingen betydning. Prisen gives til et radioprogram, som med et skarpt koncept og en enestående udførelse skiller sig ekstraordinært ud fra andre radiotilbud til målgruppen. Programmet har gjort en forskel for lytterne og den kanal det sendes på og vinderen forstår at udnytte flow radiomediets styrker. Juryen skal i bedømmelsen lægge vægt på helhedsindtrykket og bl.a. bedømme originalitet i koncept og udførelse, relevans for lytterne, dramaturgi/medieforståelse og endelig radiofonisk kvalitet.

Juryen var meget imponeret. Man anvender alle radioens virkemidler. Årets vinder bekræfter på en overbevisende måde at radio ikke bare er sprællevende, men faktisk er overlegen i en tid, hvor sociale platforme konkurrerer om vores tid og opmærksomhed. Det er sin sag at lave det store samlende lejrbål i en tid med TikTok og SoMe, men årets vinder er lykkedes med at lave radio, der giver gåsehud, blanke øjne og en klump i halsen.

Årets Radioprogram skal med et skarpt koncept og en enestående udførsel have gjort en forskel for lytterne og det har vinderen: Drømmeholdet // P3 // DR

Årets Nyheds- og aktualitetsprogram

I denne kategori kan indstilles faste, tilbagevendende nyheds- og aktualitetsprogrammer.
Kategorien er åben for alle programtyper, herunder magasiner, dybdeinterviews, specialprogrammer, dokumentarer, debatter etc. Programmet kan enten være live eller redigeret.  Prisen gives til det program, der – på sine egne og platformens betingelser – er årets bedste inden for nyheder, aktualitet og/eller sport. Juryen skal i prioriteret rækkefølge, lægge vægt på relevans og værdi for både lytterne og samfundet, journalistisk kvalitet (vinkling, kildevalg, fakta, interviews og formidling), originalitet i form af udtryk og radiofonisk kvalitet.

Årets vinder har formået at skabe et community.  Den måde, de kuraterer nyheder på, kvalificerer lytteren til at forstå, hvorfor dette er dagens vigtigste emne. De leverer på klassisk vis i forhold til væsentlighed, men har fornyet formen og dermed også målgruppen.

Tillykke til Zetland med årets nyheds- og aktualitetsprogrammet Zetland Helikopter

Årets Kritiske Interview

I denne kategori kan indstilles interviews, som enten står alene eller indgår i et program.
Interviewet kan være live eller redigeret, flowradio eller podcast, og kan indeholde musik, men må ikke være krydsklippet eller produceret som en reportage. Prisen gives til et interview, der demonstrerer god spørgeteknik, fremdrift, journalistisk tæft, formidlingsevne og sans for dramaturgi. Intervieweren er fair, nærværende og lyttende. Interviewpersonen må gerne komme på hårdt arbejde gennem interviewerens klare og udfordrende fokus, hvor klicheer og forberedte ”papegøje”-svar ikke er nok. Journalisten demonstrerer godt håndværk, som gør lytterne klogere på det, som er i fokus. Og som både lyttere og kolleger taler om ved kaffeautomaten.

Intervieweren har et journalistisk overskud, og har styr på både vinkling og fakta, ligesom dramaturgien beherskes helt ekstraordinært godt. Juryen mindes Informations tidligere chefredaktør, Børge Outzes ord om at man ikke må slå på dem, man interviewer, men gerne kaste dem op i luften, så de selv falder ned og slår sig! Det mestrer intervieweren, da gæsten undervejs i det korte interview, erkender sine fejltagelser og reflekterer over dem i 46 meget lange sekunder.

Vinderen af årets kritiske interview er Kaare Svejstrups interview med lektor Henrik Sieverts Ørvad // Pilestræde // Berlingske

Årets Dokumentar

I denne kategori kan indstilles journalistiske, gennemresearchede dokumentarprogrammer i den undersøgende, klassisk informerende og faktabaserede genre. Det kan være serier eller enkeltstående dokumentarer, og varigheden er ikke afgørende. Prisen gives til et stykke dokumentarisme, der bringer nyt eller ukendt materiale frem om en væsentlig og relevant historie, tilvejebragt gennem gedigent journalistisk grundarbejde og research, og præsenteret på en vedkommende og gerne original måde. Juryen skal i bedømmelsen lægge vægt på relevans for både målgruppe og samfund, journalistisk kvalitet, fortællestyrke og bearbejdning set i forhold til anvendte ressourcer. Det er ideen og ikke nødvendigvis ressourceanvendelsen, der vægter højest.

Årets vinder er en historie med en vanvittig fortællerstyrke, som er smukt bearbejdet, og relevant for os alle. Det er spændende, vedkommende og eftertænksomt. Årets dokumentar giver et indblik i en verden som vi ikke anede fandtes og umuligt kunne komme i nærheden af. Her møder vi helt almindelige mennesker, der går på arbejde og bliver udsat for vanvittige ting. Dokumentaren udvikler sig til den vildeste agent historie og vel at mærke en historie med handlingen henlagt til København.

Årets dokumentar er Operation Pellegrino // produceret for Zetland af Third Ear

Årets Morgenflade

I denne kategori kan indstilles daglige programmer eller flader afviklet i perioden kl. 05-10 som live radio. Der kan være samspil med stationens podcasts, men fladen skal være afviklet live. Prisen gives til et unikt morgenradioformat, som bidrager til at fastholde radiomediets styrke som dominerende morgenmedie og lytternes første daglige møde med verden.

Programmet skal have stor underholdnings- og/eller informationsværdi, og give lytterne en god start på dagen. Juryen skal i bedømmelsen lægge vægt på helhedsindtrykket og inddrage programmets underholdning- og/eller informationsværdi, evne til at udnytte live-elementet og den direkte tilstedeværelse i nuet. Værternes roller og personlighed som garant for stemningen i studiet, skal kunne høres, fornemmes og overføres til bilen, dagligstuen eller hvor lytterne ellers befinder sig. Vinderen skal udvise medieforståelse, målgruppeforståelse, sans for relevans og originalitet og endelig skal juryen bedømme radiofaglighed, værtskab, flow og eventuel brug af musik, lytterinteraktion og interviewteknik.

Om årets vinder sagde juryen, at særligt samspillet mellem værterne viser, at der er en kæmpe tillid til hinanden, der afspejler sig i et kreativt sprog. At showet formår at være underholdende uden at være plat og at værterne formår at gøre det hyggeligt uden at gøre det ligegyldigt.

Tillykke til årets bedste morgenflade til Morgenshowet på Radio100 // Radio100 // Bauer Media

Årets hverdagsflade

I denne kategori indstilles live-programmer, der sendes mindst fire ud af fem hverdage efter kl. 9. Formatet skal være sendt som flowradio. Prisen er en håndværkspris, der gives til det bedste format, der dag efter dag formår at balancere det genkendelige med det levende og aktuelle. Som giver lytterne en oplevelse af at være inkluderet uanset, hvor eller hvornår man stiger på. Det er flowradio, når det er allerbedst! Det er dygtigt afviklet, alt hænger smukt sammen – og det er live!

Juryen skal i sin bedømmelse lægge vægt på værtens/værternes evne til at skabe flow. Det vil sige sammenhængen mellem vært(erne), lyddesign, evt. musik, indslag og elementer, telefoner, gæster, lytterinddragelse og dramaturgi.

Årets hverdagsflade har det hele: en gribende dramaturgi, et fantastisk flow, lytterinddragelse, originalitet og uforudsigelighed. Værten får programmet til at bonne ud på alle parametre. Værten bliver aldrig slået ud og møder de medvirkende og lytterne med kæmpe nysgerrighed og kærlighed. Vi kommer vidt omkring, møder mennesker i smukke fortællinger, deres drømme og forhåbninger. Vi oplever ovenikøbet, hvordan programmet giver lytterne lyst til helt uselvisk at stille op og hjælpe andre mennesker, de ikke engang kender. Værten har en kæmpe personlighed, og er det perfekte selskab. 

Nicolas Kaiser og P3 har med Drømmeholdet skabt en drøm af et radioprogram og er vinderen af Årets hverdagsflade.

Årets Samtale

I denne kategori kan indstilles formater, der repræsenterer ”den gode samtale”. Samtalen kan være et selvstændigt program, en episode i en programserie eller et element i en sendeflade. Prisen gives til ”den gode samtale” i form af et samtale- eller interview-format, hvor værten eller intervieweren løfter den svære kunst at ”fremkalde” sin gæst eller samtalepartner ved at lytte og følge op i en reel medrivende dialog. Juryen skal i bedømmelsen lægge vægt på at vært(erne) med samtalen som det bærende element formår at skabe et nærværende og interessant rum og at samtalen taler til lytternes følelser og er drevet af både identifikation, fascination og substans. At samtalen i sit formsprog, taler til sin målgruppe og at samtalen har fortællestyrke.

Juryen bliver altid særligt opmærksom på samtaler, med et originalt udgangspunkt og en uforudsigelig udvikling, som det er tilfældet her: på trods af den store forskel i status mødes de to parter i samtalen på et ligeværdigt plan. Det viser sig hurtigt, at der er noget på spil for begge parter. Samtalen udvikler sig på måder, vi ikke havde set komme, og taler direkte til lytternes følelser. Mødet mellem de to er enestående, samtalen er smukt monteret og nærmer sig næsten montagen og true crime. Samtalen med den gamle skolekammerat, der skal i retten har overraskende stor fortællestyrke, som vi ønsker at præmiere.  

Skuddet i skoven, med Abdel Aziz Mahmoud, Produceret af MonoMono for Podimo vinder prisen som årets samtale

Årets Musikprogram

I denne kategori kan indstilles alle typer musikprogrammer afviklet som tilbagevendende eller enkeltstående programmer, live eller forproduceret, flowradio eller podcast. Prisen gives til et radioprogram eller en podcast, der – uanset genre – har musikformidling som sit overordnede fokus og som er med til at udvikle genren, enten ved at introducere nye og originale måder at formidle musik på eller på anden måde at have skilt sig ud som et særligt godt tilbud til den musikinteresserede lytter. Juryen skal i bedømmelsen lægge vægt på formidlingsevne, herunder værten/værternes engagement og personlighed. Programmets musikalitet/musikforståelse, originalitet i form, udtryk og dramaturgi, samt relevans for målgruppen.

Juryen udtrykte det klart. Sådan formidler man!! Årets vinder formår at skabe en unik, udfordrende og berigende musikoplevelse og gør stoffet relevant for en bredere målgruppe.  Værten besidder en behagelig stemme og et velafstemt energiniveau med en god sans for tempo.  Man kan indvende, at det ikke nødvendigvis er originalt, men programmet leverer på de klassiske dyder, når det kommer til musikformidling.

Programmet fokuserer på sjældne, unikke og ofte oversete historier, hvilket giver lytterne adgang til musik, de måske ikke kender og historier folder sig ud sammen med musikken

Juryen var meget tilfreds med at tildele årets musikprogram til Uden Sidestykke // P8 // DR

Årets Nicheprogram

I denne kategori indstilles formater, som i sit emnevalg eller i sin målgruppe stiller skarpt og zoomer ind på en dedikeret interesse eller fællesskab. Programmet kan både være produceret til flowradio og podcast. Prisen gives til et format, som i sin helt egen niche giver et passioneret og specialiseret indblik i et særligt emne, fællesskab eller interesse. Årets nicheformat er målrettet, dedikeret, gerne nørdet og har ambitionen om at efterlade sin lytter klogere på sit emne. Samtidig har formatet også et blik for underholdende formidling og for at finde det fascinerende i det specifikke emne. Formatet arbejder aktivt med sit formsprog og formår gerne at nå et bredere publikum.

Årets vinder lever i usædvanlig grad op til betegnelsen “niche”. Podcasten udstråler originalitet, passion og autencitet og gør dermed lytningen til en helt unik oplevelse. Juryen var enige om, at det var en kæmpebedrift at lykkes med at gøre noget så smalt til en spændende lytteroplevelse og samtidig nå et bredere publikum. Podcasten har en levende speak med et engagement, der smitter og et elegant underlæg som fastholder lytternes opmærksomhed.  Man ville næsten ønske, at der blev opdaget flere grundstoffer, så vi kunne få nogle flere afsnit.

Kæmpe tillykke til Periodisk // Podcast // Rakkerpak Productions

Årets Vært/Værter

I denne kategori kan indstilles en eller flere samarbejdende radioværter, værtspar eller værtsteams. Værterne kan arbejde med flowradio eller podcast. Prisen gives til en eller flere samarbejdende værter, der har markeret sig i årets løb. Der kan være tale om både etablerede stjerner eller nye, lovende talenter, som med personlighed, nærvær og formidlingsevne har gjort sig særligt positivt bemærket. Der lægges vægt på originalitet og evnen til at udvikle og udvide værtsrollen. Og der kan være tale om såvel journalistiske formater som underholdning, musikformidling og satire. Juryen skal – under hensyn til programmets genre – i bedømmelsen lægge vægt på personlighed/nærvær, kreativitet/originalitet i udførelsen, journalistisk håndelag, stilsikkerhed og radiofonisk kvalitet. 

Juryen var igennem mange processer og overvejelser i forhold til afgørende kriterier. Årets vinder evner at starte en samtale, man som lytter håber aldrig slutter. Årets vært leverer viden og evner gang på gang at lukke lytteren med ind i et univers, der emmer af oprigtig fortælleglæde og aldrig fremstår ”speaket”. Hvor Årets Talent sætter fokus på dem ”man skal holde øje med”, kunne Årets Vært i år lige så godt modtage en lifetime achievement award.

Stort tillykke til Mikael Simpson // P6 // DR

Årets Talent

I denne kategori kan indstilles værter, reportere, klippere og andre, som har oplevet et gennembrud indenfor lydmediet (flowradio, lydbøger eller podcast) i løbet af året. Prisen gives til et særligt talent, som slog igennem i årets løb. En lovende stjerne som er lyst op og har gjort sig særligt positivt bemærket med sin personlighed, formidlingsevne og engagerede arbejde med lydmediet, og som er blevet ”den, man skal holde øje med”. Prisen kan gå til både værter, reportere, kommentatorer, klippere og andre, der udkommer i eller i forbindelse med en radiokanal en podcast eller en lydbog. Juryen skal – under hensyn til programmets genre – i bedømmelsen lægge vægt på evnen til at skabe unikke og relevante lytteroplevelser, kreativitet/originalitet i udførelsen, indsigt og forståelse i mediet og lyttesituationen og radiofonisk håndelag og stilsikkerhed.

Juryen ser positivt på de kommende år, når talentmassen er så bred og kvalificeret. Årets vinder virker rolig og evner at anlægge et sundt ”betragter-mode”. Årets talent tør stå i det, når det bliver sårbart og kan balancere historier med den dybeste respekt for de mennesker, der vælger at dele til tider sårbare og personlige historier. Årets vinder udviser en imponerende ro og modenhed i svære og sårbare interviews og har modet til at turde efterlade den stilhed, der giver interviewet nerve og intensitet. Trods sin unge alder, leverer hun som en garvet veteran.

Årets talent er Merle Baeré // DR Dokumentar // DR Lyd

Innovationspriserne

Årets Pioner

I denne kategori kan indstilles alle former for indhold og programmer som engagerer nye målgrupper og udfordrer de eksisterende, med modige og nyskabende formater, initiativer og medvirkende, som fantasifuldt har formået at tiltrække nye lyttere. Prisen gives til et audioformat, der har udvist mod og evne til – gerne i samspil med andre medieformater – at lege med og udfordre vores vante opfattelse og udvikle radiofoniske udtryk, som formår at bryde med vanetænkning og tage chancer. Og som lykkes med det!

Juryen skal i bedømmelsen lægge vægt på, at det er lykkedes at tiltrække nye lyttere eller ændre på eksisterende lytteres vaner. At prismodtageren tænker nyt og originalt og har vist mod og vilje til at skabe en lytteoplevelse, der er ud over det sædvanlige. At prismodtageren overrasker lytterne positivt og giver dem lyst til at lytte, og at prismodtagerens ide har/vil inspirere andre i branchen.

Årets pioner er superfedt eksekveret. Her er der i sandhed tale om en pioner – der viser vejen for en branche til at formidle noget som ikke bare er svært, men også for de fleste er noget, man ikke orker at forstå eller dykke ned i. Podcastserien har en metodik, der kun kan inspirere andre. Og som lytter har man lyst til at lytte igen og igen, og give udsendelserne til sine skolesøgende børn. Juryen gav kæmpe point for ideen og var forbløffede over at de kom i mål.

Årets pioner er Periodisk, en podcastserie på 118 afsnit om det periodiske system, produceret af Rakkerpak Productions

Årets Fiktion

I denne kategori kan indstilles alle fiktive fortællinger, i et eller flere afsnit uafhængigt af format og varighed. Der kan indstilles både flowradio, podcast, lydbog og andre audioformater. Prisen gives til en fiktiv fortælling, uafhængig af platform eller ophav, der i lyd har skabt stor bevågenhed i tilblivelsen af indholdet, præsentationen og produktionskvaliteten og i modtagelsen hos lytterne. Juryen skal i bedømmelsen lægge vægt på originalitet i udførsel, formidling, dramaturgi og produktion og relevans og værdi for lytterne.

Vinderen af årets fiktion er næsten en urhistorie, som den kan fortælles af en far rundt om et bål. Den helt enkle stil giver den stor autencitet og giver podcast en meget moderne tone. Podcasten vækker det indre barn hos lytteren. Man sidder helt fremme på stolen og fortælleren får de sværeste benspænd af de medvirkende børn, som er medskabere af historien undervejs.  Juryen kunne mærke historien blive til.

Kaj og Bamse med Martin Kristensen får prisen for årets fiktion.

Årets Comedy/Satire

I denne kategori kan indstilles både flowprogrammer, podcasts og/eller radio on-demand.

Prisen gives til den radiostation, program eller podcast, der formår at sætte en humoristisk eller underfundig dagsorden. Dem som tager afsæt i virkeligheden og skaber et fællesskab blandt lytterne. Og som laver det program/indhold som lytterne bare MÅ lytte til hver gang det udkommer, fordi man er i godt selskab og ikke vil gå glip af noget. Juryen skal i bedømmelsen lægge vægt på relevans for lytterne og samfundet, originalitet og nytænkning, humor – med mod og noget på hjertet, dramaturgi, evne til at fastholde lytterne, værtsdynamik og kreativt og originalt sprogbrug.

Juryen var glade for bredden og fandt at de indstillede bidrag demonstrerer en ny udvikling. Juryen kaldte vinderen klassisk, raffineret og klog og bemærkede, at vinderen helt åbenlyst har gjort sig umage. Der er tale om rigtig satire, der har noget på hjerte og værterne har helt tydeligvis forberedt sig. Der faldt mange roser fra juryen til de øvrige nominerede, men at-the-end-of-the-day så måtte årets vinder blive

Verdens Klogeste Land // Podimo

Årets kommercielle samarbejde/kampagne

Prisen gives til de bedste, mest kreative og værdiskabende samarbejder mellem program/kanal og annoncører. Hvor kommercielle og redaktionelle indsatser går op i en højere enhed.
Hvor annoncørernes midler bidrager til mere god radio og flere gode podcasts til de danske lyttere, og viser vejen for kreativ brug af audiomediet i Danmark.

Juryen blev suget ind af den gribende historie og af en vært, der virkelig brugte sig selv. Her blev både brand og budskab bragt i spil, og selv om budskabet umiddelbart var nichet og ikke relevant for alle, så bliver man fanget som lytter. Det kunne være en poetisk udsendelse på en taleradio, og juryen var enig om, at det klæder genren, at det kommercielle budskab kan forløses uden at blive hårdtpumpet. 150.000 afspilninger er imponerende for en podcast om sklerose og

JFM x Scleroseforeningen er med podcasten “Du dør hvis du græder”, den klare vinder af Årets kommercielle samarbejde

Årets branded content

I denne kategori kan indstilles enhver form for lyd der er skabt af eller for brands. Prisen gives til branded content, der lykkes med at skabe klar og tydelig værdi for både brand og lyttere.
Juryen skal i bedømmelsen lægge vægt på at det lydlige indhold og udtryk et originalt, kreativt og ambitiøst, at brandet formår at aktivere indholdet, hvad enten det foregår ved organisk eller købt trafik og at det sandsynliggøres at projektet samlet set har gjort en målbar positiv forskel for brandet og for lytterne.

Om kategorien og årets vinder siger juryen: Det var svært at vælge. Der var mange gode bidrag og det vidner om, at formatet er blevet omfavnet af annoncørerne og udviklet af branchen. Årets vinder stak dog ud. Det er så meget ”on brand”, at man må tage hatten af. Det lykkedes at støve brandet af uden at blive ynkeligt i forsøget. Konceptet er velkendt og der er ikke givet mange point for originalitet, men når man stjæler og kopierer, skal man gøre det på en måde, der giver mening – og det gør årets vinder.

Stort tillykke til Tine og cheferne, Rakkerpak Productions og Djøfbladet for Djøf

En stor tak til årets jurymedlemmer:

Fakta

Audiodays arrangeres af Danske Medier, DR, Bauer Media og RADIO |||| samt en lang række samarbejdspartnere.  

Kontakt:

Marianne Bugge Zederkof
Formand for Audiodays/Prix Audio
mbz@dmresearch.dk
M: +45 20765099

Læs også

Lokale medier diskuterede balancerne i en ny medievirkelighed

Med inspiration fra hele Norden diskuterede deltagere og oplægsholdere på Lokale Mediers Efterårskonference, hvordan branchen skal forholde sig til de allerstørste spørgsmål lige nu. Bliv klogere på de nyeste tanker om AI, brugerinddragelse og ledelse. 

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev