20190606_142229(0)
 

Guld til Fyens Stiftstidende for Årets Forside

Torsdag besøgte Danske Medier Fyens Stiftstidendes redaktion i Odense for at overrække avisen og dygtige medarbejdere guld i konkurrencen Årets Avisside for forsiden ”Og swinger det – pianomand”. Ida Simmelholt, Sander S. Astrup, Martin Seymour og Vibeke Volder begik 1. oktober 2018 forsiden til minde om Kim Larsen.

Torsdag var alle Fyens Stiftstidende medarbejdere samlet til det ugentlige digitale infomøde. På mødet deltog Danske Medier for at overbringe nyheden om og motivationen for, at Fyens Stiftstidende er blevet tildelt guld i konkurrencen Årets Avisside – og tilmed i kategorien Årets Forside.

Årets Avisside-juryen, bestående af Marianne Bahl, Børsen, Lea Korsgaard, Zetland, og Henrik Birkvig, Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, begrunder tildelingen af guld for Årets Forside:

”Der findes basically to måder at lave en forside på. Den med en idé og den uden. Idéen skal være anderledes end alle de andre og udførelsen løfte udtrykket de sidste hakker op i himmelen. Den gode forside, er en hvor tekst og billede sammen fortæller historien, og igangsætter beskuerens fantasi. Fyens Stiftstidende har formået at lade os danne vores egne billeder af afdøde Kim Larsen, mens sidste smøg brænder ud. Et fint sidste billede på en mand, vi alle syntes vi kendte og vidste hvordan så ud.”

Forsiden er begået af: Ida Simmelholt, Sander S. Astrup, Martin Seymour og Vibeke Volder.

 

Danske Medier besøger redaktionerne: Sådan uddeler vi priserne
Det er første gang, at Danske Medier uddeleler henholdsvis guld, sølv og hædrende omtale i konkurrencen Årets Avisside på de nominerede mediers lokationer og redaktioner. I næste uge vil yderligere ét medie blive tildelt guld, denne gang i kategorien Årets Featureside. Se overblik over nominerende indstillinger og kategorier her. Tirsdag 11. juni bringer vi oversigt over de 11 indstillinger, der er blevet tildelt henholdsvis guld, sølv og hædrende omtale.

11 indstillinger fra 7 aviser er i år blevet nomineret af juryen. De nominerede indstillinger kom fra Ekstra Bladet, Politiken, JydskeVestkysten, Jyllands-Posten, Nordjyske, Weekendavisen og Fyens Stiftstidende. I alt modtog juryen 102 indstillinger.

I den kommende uge vil også Danske Mediers Digitale Priser blive tildelt på de nominerede mediers lokationer. Se overblik over nominerende indstillinger og kategorier her.

Tirsdag 11. juni bringer vi oversigt over de 10 indstillinger, der er blevet tildelt henholdsvis guld, sølv og hædrende omtale.

Mest læste

Læs også

Mediernes Årsdag gentages 28. april 2020

7. maj afholdte Danske Medier for første gang Mediernes Årsdag, hvor 250 mediechefer deltog. I 2020 gentager Danske Medier succesen med en årsdag for medierne, og datoen er nu fastlagt til 28. april.

Vi tager ansvar for indholdet: Mærkningsordning taget flot imod

I juni lancerede Danske Medier sammen med Pressenævnet en mærkningsordning, der giver Danske Mediers medlemmer mulighed for at mærke sine publiceringer med: ”Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt Pressenævnet”. Store og små mediehuse og medier har siden taget mærkningsordningen i brug.

Sidste frist for indstillinger til Prix Radio

Sidste frist for indstillinger 16. august. Prix Radio er branchens årlige awardshow, hvor årets bedste programmer og fortællinger, interviews, værter og øjeblikke bliver hædret og fejret. Prix Radio afholdes i forbindelse med fagfestivalen Radiodays.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)