Når fristen for indstillinger til Danske Mediers Design- og Innovationspriser udløber 17. april, er det en alsidig jury, der skal kåre årets vindere. Se alle medlemmerne af juryen nedenfor.
Marianne Bahl, Bahl Visuel Strategi og forperson for årets jury, udtaler om sammensætningen af juryen:
"Jeg er stolt af dette års jury for Danske Mediers Design- og Innovationspriser 2024. Vores sammensætning repræsenterer en imponerende diversitet af kompetencer og erfaringer, hvilket sikrer en grundig og upartisk vurdering af kommende indstillinger.
Det er uomtvisteligt, at mediernes evne til at udvikle visuel journalistik og storytelling har direkte indflydelse på deres troværdighed. Dette fundamentale princip er afgørende for at fange og fastholde læsernes opmærksomhed.
Vi glæder os i juryen til at dykke ned i de kommende indstillede projekter, hvor vi kan bruge vores forskellige kompetencer, professionelle baggrunde og vores fælles dybe passion for design og innovativ formidling."Marianne Bahl, Bahl Visuel Strategi
Danske Mediers Design- og Innovationspriser har til formål at hylde journalistik og formidling på tværs af platforme.
Der uddeles fire priser inden for kategorierne Dataformidling, Kommerciel Kreativitet, Unikt formidlet indhold på én eller flere kanaler og Årets Innovative Design.
Prisuddelingen finder sted 16. maj på KLUB i København, efter skarpe og inspirerende oplæg fra både Tobias Røder, Studio Tobias Røder, der har rebrandet flere medier og virksomheders visuelle identitet og fra Politiken, som vandt sidste år i kategorien Dataformidling med deres historie ’Partnerdrab’.