Design- og Innovationspriser-3
 

Kompetent og mangfoldig jury skal bedømme årets Design- og Innovationspriser

Når fristen for indstillinger til Danske Mediers Design- og Innovationspriser udløber 17. april, er det en alsidig jury, der skal kåre årets vindere. Se alle medlemmerne af juryen nedenfor.

Marianne Bahl, Bahl Visuel Strategi og forperson for årets jury, udtaler om sammensætningen af juryen:

"Jeg er stolt af dette års jury for Danske Mediers Design- og Innovationspriser 2024. Vores sammensætning repræsenterer en imponerende diversitet af kompetencer og erfaringer, hvilket sikrer en grundig og upartisk vurdering af kommende indstillinger.

Det er uomtvisteligt, at mediernes evne til at udvikle visuel journalistik og storytelling har direkte indflydelse på deres troværdighed. Dette fundamentale princip er afgørende for at fange og fastholde læsernes opmærksomhed.

Vi glæder os i juryen til at dykke ned i de kommende indstillede projekter, hvor vi kan bruge vores forskellige kompetencer, professionelle baggrunde og vores fælles dybe passion for design og innovativ formidling."

Danske Mediers Design- og Innovationspriser har til formål at hylde journalistik og formidling på tværs af platforme. 

Der uddeles fire priser inden for kategorierne Dataformidling, Kommerciel Kreativitet, Unikt formidlet indhold på én eller flere kanaler og Årets Innovative Design.

Prisuddelingen finder sted 16. maj på KLUB i København, efter skarpe og inspirerende oplæg fra både Tobias Røder, Studio Tobias Røder, der har rebrandet flere medier og virksomheders visuelle identitet og fra Politiken, som vandt sidste år i kategorien Dataformidling med deres historie ’Partnerdrab’.

Jury for Danske Mediers Design- og Innovationspriser 2024

Læs også

Forecast af annoncemarkedet for podcast på det danske marked

I Medieudviklingen 2023 fra DR Analyse bliver det fremhævet, at væksten i podcastdækningen er stagneret og endda faldende for enkelte målgrupper. DR finder tendensen i egne undersøgelser, men samme tendens kan findes i andre kilder, tilgængelige for markedet, såsom Index Danmark, radiomålingens ”Annual Survey” og Gallups Lokal Index. Den tilsyneladende stagnerede vækst har fået Danske Medier Research til at dykke dybere i tallene og undersøge potentialet for podcastmarkedet i et tiårigt perspektiv. Herunder hvilke barrierer, der udfordrer væksten i podcast.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev