1600x900_dmlogo
 

Medienævnet uddeler ny runde innovationsstøtte

Den første runde innovationsstøtte i 2019 er netop blevet uddelt af Medienævnet.

Medienævnet har netop uddelt cirka 8,5 millioner kroner i innovationsstøtte i den første runde, som nævnet har uddelt i år. Puljen består af både etableringsstøtte og udviklingsstøtte.

Nævnet har i denne omgang modtaget i alt 34 ansøgninger, og ud af dem var 12 om etableringsstøtte, mens de resterende 22 var om udviklingsstøtte. Ud af de 34 ansøgninger har 9 fået tilsagn, mens 25 har fået afslag.

Afslagene skyldes blandt andet, at projekterne efter Medienævnets vurdering ikke er et nyhedsmedie i lovens forstand, at mediet ikke har et indhold, hvor det redaktionelle stof i form af artikler med videre er inden for et bredt emneområde, og at det redaktionelle stof ikke primært behandler såvel politiske, samfundsrelaterede som kulturelle temaer.

Derudover er der også givet afslag begrundet i, at nogle projekter ikke er økonomisk selvbærende, og at egenfinansieringen ikke har opfyldt lovens minimumskrav. Medienævnet har vurderet og prioriteret ansøgningerne i henhold til formålet med ordningen. 

Næste frist for at søge innovationsstøtte er den 22. august 2019. Ansøgningsdatoen vil blive offentliggjort på slks.dk snarest muligt.

Læs mere om innovationspuljen
Se liste over tilskudsmodtagere



Mest læste

Læs også

Mediernes Årsdag gentages 28. april 2020

7. maj afholdte Danske Medier for første gang Mediernes Årsdag, hvor 250 mediechefer deltog. I 2020 gentager Danske Medier succesen med en årsdag for medierne, og datoen er nu fastlagt til 28. april.

Vi tager ansvar for indholdet: Mærkningsordning taget flot imod

I juni lancerede Danske Medier sammen med Pressenævnet en mærkningsordning, der giver Danske Mediers medlemmer mulighed for at mærke sine publiceringer med: ”Vi tager ansvar for indholdet og er tilmeldt Pressenævnet”. Store og små mediehuse og medier har siden taget mærkningsordningen i brug.

Sidste frist for indstillinger til Prix Radio

Sidste frist for indstillinger 16. august. Prix Radio er branchens årlige awardshow, hvor årets bedste programmer og fortællinger, interviews, værter og øjeblikke bliver hædret og fejret. Prix Radio afholdes i forbindelse med fagfestivalen Radiodays.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)