Banner_Ugeaviserne_790x426
 

Ny pris for kommercielle tiltag blandt ugeaviserne

Danske Medier indfører i år for første gang en særlig pris ”Ugeavisernes kommercielle pris” som skal honorere kommercielle tiltag blandt ugeaviserne.

Prisen uddeles sammen med Ugeavisernes Årspriser ved Ugeavisernes Efterårsseminar på Hotel Koldingfjord.

Alle kommercielle tiltag kan deltage i konkurrencen og intet er for småt. Det kan være et særligt tiltag eller annonceformat, et tillæg til avisen eller ny målgruppe, som det er lykkedes at få i tale, men kan også være en særlig måde at arbejde med annoncører eller en måde, hvordan ugeavisens digitale tilstedeværelse er blevet understøttet.

Aviser der ønsker at indstille et tiltag til ”Ugeavisernes kommercielle pris” skal sende en beskrivelse af hvad der ligger i det kommercielle tiltag. Indstillingen sendes til publicistisk chef, Jesper Jürgensen på jej@danskemedier.dk eller med post til Danske Medier, Skindergade 7, 1159 København K.

Indstillingen skal udover en nærmere beskrivelse af hvad der ligger i tiltaget også indeholde et eksempel på, hvordan det konkret er blevet implementeret.

Læs også

Danske Medier lancerer ny undersøgelse om unges nyhedsvaner på årets Folkemøde

På Folkemødet præsenterede Danske Medier i dag en ny undersøgelse lavet i samarbejde med Kantar Gallup om danske unges nyhedsvaner og brug af sociale medier. Med en paneldebat blev der stillet skarpt på vigtige spørgsmål om de unge som fremtidens mediebrugere, og hvordan vi klæder dem på til at forholde sig kritisk i et digitalt nyhedsunivers.

Pressemeddelelse: Ny fælles dansk handlingsplan for journalisters sikkerhed

Journalister skal trygt kunne arbejde uden at blive truet eller udsat for chikane. Derfor er Dansk Journalistforbund, Danske Medier, International Media Support, UNESCO Danmark, Justitsministeriet og Kulturministeriet blevet enige om en ny fælles dansk handlingsplan for sikkerhed for journalister, som bl.a. vil styrke indberetning af sager og monitorering af overgreb.

Nu åbnes for indstillinger til PrixAudio 2022

28. oktober løber PrixAudio af stablen og afholdes igen på Axelborg i København. Inden sidste års event relanceredes konkurrencen og omdøbtes fra PrixRadio til PrixAudio, så konkurrencen fremover kunne sætte fokus på og inkludere alle former for lyd. Radio, on-demand, lydbøger, fortællinger og podcasts.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev