Danske Medier indfører i år for første gang en særlig pris ”Ugeavisernes kommercielle pris” som skal honorere kommercielle tiltag blandt ugeaviserne.
Prisen uddeles sammen med Ugeavisernes Årspriser ved Ugeavisernes Efterårsseminar på Hotel Koldingfjord.
Alle kommercielle tiltag kan deltage i konkurrencen og intet er for småt. Det kan være et særligt tiltag eller annonceformat, et tillæg til avisen eller ny målgruppe, som det er lykkedes at få i tale, men kan også være en særlig måde at arbejde med annoncører eller en måde, hvordan ugeavisens digitale tilstedeværelse er blevet understøttet.
Aviser der ønsker at indstille et tiltag til ”Ugeavisernes kommercielle pris” skal sende en beskrivelse af hvad der ligger i det kommercielle tiltag. Indstillingen sendes til publicistisk chef, Jesper Jürgensen på jej@danskemedier.dk eller med post til Danske Medier, Skindergade 7, 1159 København K.
Indstillingen skal udover en nærmere beskrivelse af hvad der ligger i tiltaget også indeholde et eksempel på, hvordan det konkret er blevet implementeret.