Banner_Ugeaviserne_790x426
 

Ny pris for kommercielle tiltag blandt ugeaviserne

Danske Medier indfører i år for første gang en særlig pris ”Ugeavisernes kommercielle pris” som skal honorere kommercielle tiltag blandt ugeaviserne.

Prisen uddeles sammen med Ugeavisernes Årspriser ved Ugeavisernes Efterårsseminar på Hotel Koldingfjord.

Alle kommercielle tiltag kan deltage i konkurrencen og intet er for småt. Det kan være et særligt tiltag eller annonceformat, et tillæg til avisen eller ny målgruppe, som det er lykkedes at få i tale, men kan også være en særlig måde at arbejde med annoncører eller en måde, hvordan ugeavisens digitale tilstedeværelse er blevet understøttet.

Aviser der ønsker at indstille et tiltag til ”Ugeavisernes kommercielle pris” skal sende en beskrivelse af hvad der ligger i det kommercielle tiltag. Indstillingen sendes til publicistisk chef, Jesper Jürgensen på jej@danskemedier.dk eller med post til Danske Medier, Skindergade 7, 1159 København K.

Indstillingen skal udover en nærmere beskrivelse af hvad der ligger i tiltaget også indeholde et eksempel på, hvordan det konkret er blevet implementeret.

Læs også

Positivt, at danskerne søger mod traditionelle medier i en brydningstid

Tilliden til de traditionelle nyhedsmedier er steget markant i det seneste år og er nu på det højeste i fem år. 59% af alle danskerne har således en generel tillid til nyhedsmediernes dækning, når det kommer til troværdig information og fairness. Det viser den nyeste udgave af rapporten Danskernes brug af Nyhedsmedier 2021 (RUC), der hvert år undersøger danskernes nyhedsvaner.

Danske Medier: Ny EU-afgørelse fjerner sidste forhindring for ligestilling mellem medier

Hvis man vil sikre dansk journalistik og kvalitetsindhold i en tid, hvor techgiganterne presser danske medier og indholdsproducenter, er det ikke holdbart, at man fortsætter med at beskatte dansk journalistik og indhold. Det mener Danske Mediers adm. direktør Mads Brandstrup, som ser fjernelsen af lønsumsafgiften som et vigtigt politisk valg, der bør træffes netop nu.

Sådan klarer specialmedierne sig ”efter” coronakrisen

Selvom vi med 3. kvartal samlet set ser en markant fremgang i annonceomsætningen, er der store forskelle mellem brancherne. ’Detailhandel, auto og hotel’ er meget naturligt fortsat coronapåvirket og ligger 6 procent under 2020, som ellers også var massivt coronaramt.

Danske Medier: DR’s licensoverskud bør bruges til at sikre lokale og regionale medier

På dagen, hvor en bred kreds af aktører fra den danske mediebranche er samlet til stormøde i Kulturministeriet forud for de længe ventede medieforhandlinger, kommer Danske Medier med en opfordring til politikerne om at finde finansieringen til tiltag, som kan sikre eksistensen af lokale og regionale medier i hele landet. Foreningen mener, at finansieringen alternativt kan findes i de 221,5 mio. kroner, som ligger i overskydende licensmidler.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev