DM_artikelbanner_logo
 

Ny fælles hjemmeside og nyt logo

Danske Medier, Danske Medier Arbejdsgiver og Danske Medier Research har i dag fået ny fælles hjemmeside og kommunikativ identitet.

Fra og med i dag har Danske Medier, Danske Medier Arbejdsgiver og Danske Medier Research nyt fælles visuelt udtryk, logo og ny fælles hjemmeside.

”Vores nye kommunikative identitet og fælles hjemmeside er et udtryk for det nye Danske Medier. Et Danske Medier, hvor vi på de indre linjer i foreningerne i efteråret blev styrket gennem et sekretariatssamarbejde Danske Medier og Danske Mediers Arbejdsgiverforening imellem. Et tættere samarbejde, der blandt andet skal være med til at sikre kvalificeret rådgivning og service til vores nuværende og nye medlemmer,” siger adm. direktør for Danske Medier og Danske Medier Arbejdsgiver, Morten Langager.

Den nye hjemmeside er et led i en række initiativer, der skal løfte foreningerne kommunikativt og som medlemsorganisation.

”Vi arbejder hver dag på at blive mere synlige for medlemmerne blandt andet gennem en styrket medlemskommunikation, ligesom vi sætter fokus på publicisme og mediernes betydning for demokratiet ved Mediernes Årsdag, der holdes første gang i næste uge. Et andet eksempel er vores aktuelle kampagne ”Flere sider”, der markerer forskellen på journalistiske og sociale medier. Forskellige aktiviteter og initiativer, der skal støtte op om at sikre de bedste mulige vilkår for, at de danske medier kan levere den bedst mulige oplysning til borgerne,” siger Morten Langager.

I 2019 vil danskemedier.dk blive videreudviklet med en række funktionaliteter og servicemuligheder for medlemmerne.

Om det nye logo Danske Medier: 
I Danske Medier mener vi noget, og vi kommer aktivt ud med det. Vi er altid parat til at tage debatten om mediernes betydning for samfundet. Det viser vi med kolonet, der afspejler mediernes og pressens klassiske rolle som formidler og ofte optræder før citatet, som et forvarsel om: ”Nu bliver der sagt noget væsentligt.”

Samtidig er skriften i Danske Medier-logoet blevet ændret, så den nu fremstår med ”fødder”. Typografisk er det en hilsen til mediers traditionelle bladhoveder og et signal om, at journalistisk integritet og publicistisk ansvarlighed mere end nogensinde er fundamentet for det samlede Danske Medier. Farvevalget moderne og et signal om den fornyelse, der også sker i mediebranchen.

Et af formålene med det nye logo og visuelle fornyelse er også at markere det nye og endnu stærkere bånd mellem branche- og arbejdsgiverforeningen samt Danske Medier Research.

Det nye logo er udviklet af designbureauet asap i tæt samarbejde med Danske Medier.

Om Danske Medier
Danske Medier er en brancheorganisation for de private danske medier. Vi kæmper for de journalistisk redigerede medier, det frie ord, den frie uafhængige presse og sunde rammevilkår for mediebranchen.

I Danske Medier står vi bag næsten 300 medievirksomheder, som har det til fælles, at de ønsker at give borgerne information, indblik, baggrund og nyheder. Det er blandt andet regionalaviser, lokalaviser og lokalradioer, der leverer information og har fingeren på pulsen i forhold til, hvad der sker i nærområdet. Det er fagblade og specialmedier, der leverer unikke informationer om særlige fagspecifikke områder. Det er magasiner, der har fokus på bl.a. viden og livstil. Og det er landsdækkende dagblade, aviser og netmedier, der blandt andet sætter dagsordener fra ind- og udland i perspektiv.

I Danske Medier rådgiver og støtter vi vores enkelte medlemsvirksomheder i deres hverdag. Vi forhandler og rådgiver i alle de forhold, der er relevante for en medievirksomhed.

Vi indsamler, analyserer og formidler fakta og tal, der danner grundlag for vores medlemsvirksomheders daglige forretning. Fx i form af læser- og lyttertal, overordnede trends eller branchespecifikke indsigter.

Vi tilbyder en bred vifte af arrangementer og uddannelsestilbud, der er relevante for ledere og medarbejdere i mediebranchen. Vi mener, at journalistisk redigerede medier er en afgørende forudsætning for et sundt og mangfoldigt demokrati og samfund. Derfor arbejder vi hver dag for at sikre vores medlemmer og branchen de bedst mulige betingelser for at levere oplysende journalistik.

Læs mere om Danske Medier Arbejdsgiver her. Læs mere om Danske Medier Research her.
Under videoen kan du se de tre versioner af det nye logo. 

Læs også

Høringssvar vedr. vilkår for Public Service Puljen

Herunder kan du læse Danske Mediers seneste høringssvar vedrørende vilkår for Public Service Puljen.

Høringssvaret dækker over emner som:

Nyhedsformater på lyd bør omfattes af PS-puljen
Behov for auditive kompetencer i styregruppen
Smidigere ansøgningsproces for lydbårne medier
Evaluering af puljen

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev