Digitale Priser 2021_ny deadline
 

Danske Mediers Digitale Priser 2020

Har du eller din kollega lavet årets bedste digitale historie eller fået årets bedste digitale ide i 2020? Der er nu åbent for indstillinger til konkurrencen om Danske Mediers Digitale Priser 2020. 

Igen i år inviteres alle danske journalistisk redigerede medier til at deltage i konkurrencen om Danske Mediers Digitale Priser 2020, hvor vi hylder og belønner digital formidling. 

Fristen er overskredet. 

Som ved foregående år konkurreres der i følgende fem kategorier:

Årets digitale lokale/regionale nyhedsmedie: Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler.

Årets digitale landsdækkende nyhedsmedie: Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler.

Årets digitale niche- eller fagmedie:  Belønner nyhedsflow, visuelt udtryk og brugervenlighed – herunder hvordan det fungerer på mobil og tablet. Indstillingen skal vise udviklingen i trafik og antal brugere. Indstillingen må gerne suppleres med eksempler på historier.

Årets digitale historie: Belønner kreativ eller effektiv brug af digitale muligheder til at underbygge formidling af en historie.

Årets digitale idé: Belønner kreativitet, originalitet og potentiel udbredelse eller betydning for digitale medier.

Se vindere af Danske Mediers Digitale Priser 2019

Votering

Jury: Formand Jan Birkemose, Kamilla Harritsø, Simon Stilling & Filip Wallberg

Kun indhold publiceret i kalenderåret 2020 kan deltage i konkurrencen.

De digitale platforme kræver deres helt egen publicistiske og journalistiske tænkning. Derfor er vi i juryen særligt fascineret af originale, overraskende og kreative udnyttelser af teknologien til bedre fortællinger, brugeroplevelser, distribution, publicering og forretning. Kort sagt, innovation.

Praktisk information

Websider indstilles ved at udfylde og sende denne deltagerblanket (Word) til priser@danskemedier.dk senest 6. april 2021. 

Her skal følgende fremgå:

  • Hvilken kategori, der indstilles til
  • URL’en på websiderne
  • Navnet på prismodtager(e), der har udformet siderne

Samt evt.:

  • En kort begrundelse (max 100 ord)
  • Login, der er gyldigt indtil 1. juni, såfremt indholdet ligger bag betalingsvæg
  • Udtræk af hele websiden, såfremt I ønsker et bestemt skærmdump til evt. diplom.

Deltagergebyr

Der betales et deltagergebyr på 750 kr. i grundgebyr og 300 kr. pr. indsendt indstilling. Betaling senest 1. april til konto:

Danske Bank
Reg. nr. 3001
Konto nr. 4183 10 64 73

Angiv “Danske Mediers Digitale Priser” og mediets navn.

Spørgsmål?

Caroline van Halsema, 
Kommunikation 
cvh@danskemedier.dk,
+45 92 82 27 67

Marianne Bugge Zederkof,
Direktør  
mbz@danskemedier.dk
+ 45 20 76 50 99

Læs også

Sådan vindes kampen for troværdig informa­tion

Med historisk mange valg over hele verden og en stigning i des- og misinformation, befinder frie samfund og publicistiske medier sig i en brydningstid. Vi kan ikke tage troværdig information for givet. Vi skal aktivt kæmpe for den – for demokratiets skyld.

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev