Frauke Giebner og Mette Højlund modtager pris på vegne af Politiken.
 

Guld til Politiken for Årets digitale historie

Danske Mediers Digitale Priser

Fredag blev Politiken overrakt guld for Årets digitale historie ved et redaktionsmøde på Rådhuspladsen i København. Historien ”Hvorfor voldtog Tom sin kæreste?” imponerede juryen for Danske Mediers Digitale Priser ved at være en stærk fortælling, som får ekstra luft under vingerne af det digitale.

Fredag blev dygtige journalister, fotografer og designere hyldet ved et redaktionsmøde i Politiken. Her blev medarbejdere på Politikens digitale redaktion overrakt guld for historien ”Hvorfor voldtog Tom sin kæreste?” i kategorien Årets digitale historie.

Juryen, der i år har nomineret indstillingerne i konkurrencen Danske Mediers Digitale Priser, består af: Jan Birkemose, Kamilla Harritsø og Simon Stilling. De begrunder tildelingen af guld til Politiken i kategorien Årets digitale historie:

”Det er god journalistik, når alle perspektiver bliver lagt frem. I Politikens fortælling om Tom og Thordis nudger simple, men effektive, digitale muligheder læserne til at gå på opdagelse og få indblik i både offerets og gerningsmandens oplevelse af en voldtægt. Det er en stærk fortælling, som får ekstra luft under vingerne af det digitale.”

Den digitale historie er begået af: Tekst: Milla Mølgaard, foto: Thordis Elva & Tom Stranger, layouter: Liv Ajse, digitalt design: Rasmus Damberg, Mette Højlund, Cecilie Mariendal, projektleder: Frauke Giebner og redaktør: Mads Zacho.

På redaktionsmødet blev Politiken også overrakt hædrende omtale for mediets digitale Brexit guide i kategorien Årets digitale idé. 

Danske Medier besøger redaktionerne: Sådan uddeler vi priserne 
Det er første gang, at Danske Medier uddeleler henholdsvis guld, sølv og hædrende omtale i konkurrencen på de nominerede mediers lokationer og redaktioner. Se overblik over nominerende indstillinger og kategorier her.

Tirsdag 11. juni bringer vi samlet oversigt over de 10 nominerede indstillinger, der er blevet tildelt henholdsvis guld, sølv og hædrende omtale.

Foto: Frauke Giebner (projektleder) og Mette Højlund (digitalt design) modtog fredag klapsalver på hele holdets vegne. 

Mest læste

Læs også

Kursus for distributører 21.-22. oktober 2019

På kurset vil der blive lagt vægt på en grundlæggende forståelse af de to distributionsoverenskomster. Kurset er derfor særlig relevant for nye distributører, men erfarne distributører er også meget velkomne og vil kunne bidrage med erfaring fra egne sager.

Redaktørernes Dag 12. november: Læs om alle talerne

Den årlige konference for redaktører ”Redaktørernes Dag 2019” afholdes i år 12. november på Kvægtorvet ved TV 2 i Odense. På konferencens hjemmeside kan du nu læse om hver af de respektive talere, der blandt andre tæller Greg Barber, Director of Newsroom Product, The Washington Post, Alexandra Borchardt, Reuters Institute for the Study of Journalism og Anne Stig Christensen, adm. direktør, TV 2.

Markant portostigning på uddeling af dagblade og magasiner

PostNord har netop meldt deres priser ud for distribution af dagblade og magasiner i 2020. Dagbladenes omkostninger til distribution via PostNord vil stige. Taksterne i 2019 for for omdeling af et dagblad uden for byerne er i 2019 kr. 19,00 (9,00 + landtakst 10,00).

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevene Radio, Ugeaviser og Research, udkommer flere gange årligt, når der er relevant og aktuelt indhold.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)