Frauke Giebner og Mette Højlund modtager pris på vegne af Politiken.
 

Guld til Politiken for Årets digitale historie

Danske Mediers Digitale Priser

Fredag blev Politiken overrakt guld for Årets digitale historie ved et redaktionsmøde på Rådhuspladsen i København. Historien ”Hvorfor voldtog Tom sin kæreste?” imponerede juryen for Danske Mediers Digitale Priser ved at være en stærk fortælling, som får ekstra luft under vingerne af det digitale.

Fredag blev dygtige journalister, fotografer og designere hyldet ved et redaktionsmøde i Politiken. Her blev medarbejdere på Politikens digitale redaktion overrakt guld for historien ”Hvorfor voldtog Tom sin kæreste?” i kategorien Årets digitale historie.

Juryen, der i år har nomineret indstillingerne i konkurrencen Danske Mediers Digitale Priser, består af: Jan Birkemose, Kamilla Harritsø og Simon Stilling. De begrunder tildelingen af guld til Politiken i kategorien Årets digitale historie:

”Det er god journalistik, når alle perspektiver bliver lagt frem. I Politikens fortælling om Tom og Thordis nudger simple, men effektive, digitale muligheder læserne til at gå på opdagelse og få indblik i både offerets og gerningsmandens oplevelse af en voldtægt. Det er en stærk fortælling, som får ekstra luft under vingerne af det digitale.”

Den digitale historie er begået af: Tekst: Milla Mølgaard, foto: Thordis Elva & Tom Stranger, layouter: Liv Ajse, digitalt design: Rasmus Damberg, Mette Højlund, Cecilie Mariendal, projektleder: Frauke Giebner og redaktør: Mads Zacho.

På redaktionsmødet blev Politiken også overrakt hædrende omtale for mediets digitale Brexit guide i kategorien Årets digitale idé. 

Danske Medier besøger redaktionerne: Sådan uddeler vi priserne 
Det er første gang, at Danske Medier uddeleler henholdsvis guld, sølv og hædrende omtale i konkurrencen på de nominerede mediers lokationer og redaktioner. Se overblik over nominerende indstillinger og kategorier her.

Tirsdag 11. juni bringer vi samlet oversigt over de 10 nominerede indstillinger, der er blevet tildelt henholdsvis guld, sølv og hædrende omtale.

Foto: Frauke Giebner (projektleder) og Mette Højlund (digitalt design) modtog fredag klapsalver på hele holdets vegne. 

Mest læste

Læs også

Cookieregler: Erhvervsstyrelsen undersøger flere hjemmesider

Efter et stigende antal henvendelser har Erhvervsstyrelsen opjusteret tilsynet med cookiereglerne. Der undersøges hovedsageligt websites, hvor der er modtaget en konkret henvendelse, men styrelsen kan også tage sager op på eget initiativ. Der er ind til videre modtaget klager over ca. 100 websites i år.

Nyt samarbejde skal stoppe pengestrømme til ulovlige tjenester

Det er positivt at se så mange aktører bakke op om at forhindre ulovlig aktivitet på internettet. Lovgivning og domstolsafgørelser kan kun løse en del af problemet, men i sidste ende er det de forskellige aktørers engagement og vilje til at håndhæve reglerne, der for alvor skaber resultaterne, udtaler Danske Mediers digitale chef, Allan Sørensen

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbreve

Modtag Aktuelt fra Danske Medier.

Danske Mediers nyhedsbreve giver dig aktuelt indhold fra og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder om events, gå-hjem-møder og kurser. Nyhedsbrevet Danske Medier kan herudover indeholde annoncer fra interessenter i mediebranchen. 

Danske Medier udkommer med følgende nyhedsbreve: 

  • Nyhedsbrevet Danske Medier udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
  • Nyhedsbrevet Digitalt udkommer hver fredag i lige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev(e)