2024-05-07 09_12_36-Window
 

Fagfestival Audiodays 25. oktober 2024

Pressemeddelelse

Det er en branche i topform, der mødes når fagfestivalen for audio, radio og podcast atter finder sted. I år fredag 25. oktober hos IDA på Kalvebod Brygge. 

I 2024 kan podcasten fejre 20-års fødselsdag. Og mens den for blot få år siden var et nichemedie for de få, har distributionsplatformen i dag en central betydning for alle større mediehuse. Og heldigvis i tillæg til et fortsat stabilt forbrug af flowradio og et stigende forbrug af lydbøger.

Lyd er en uundværlig del af danskernes hverdag og en central del af mediebranchen.  Alt dette og meget mere sættes der fokus på, på den årlige fagfestival for audio. Nye formater, nye teknologier og nye forretningsmodeller blandes med masterclasses, forbrugeradfærd og konceptudvikling

Marianne Bugge Zederkof, formand for Audiodays, glæder sig over, at hele branchen kan samles og mødes på tværs af distributionsplatforme, public service og kommercielle, store og små, efteruddannelse og networking.

"Det er en samlet audiobranche, der er involveret i at skabe Audiodays og være med til at gøre det til en dag fyldt med vidensdeling, inspiration og læring. Og jeg glæder mig over, at det er hele branchen, der mødes den 25. oktober, både forlag og streamingplatforme, uafhængige podcaster til de mere etablerede mediehuse og radiostationer.”

Programmet på Audiodays vil i lighed med de tidligere år indeholde oplægsholdere fra både ind- og udland. Alt i alt mere end 40 sessions og 60 oplægsholdere, heriblandt forfateren Tom Rachman (The Imperfectionists), der vil afholde en af flere masterclasses i storytelling; Peter Brüchmann (Mediano), der sammen med andre, vil fortælle hvad der skal til for at skabe en succesfuld sportspodcast og en række sessions om brugen af kunstig intelligens i audioproduktion. Programmet vil løbende blive offentliggjort på audiodays.dk.

”Audiodays tilbyder en enestående mulighed for alle, der beskæftiger sig med lyd, til at finde inspiration og forbedre deres færdigheder. Audiomarkedet gennemgår en hurtig udvikling både kommercielt og indholdsmæssigt, og Audiodays omfavner denne udvikling fuldt ud. Stemningen er ekstraordinær og præget af en stærk vilje til at skabe indhold af høj kvalitet til lytterne.”

Audiodays finder sted fredag den 25. oktober i IDA på Kalvebod Brygge og afsluttes traditionen tro med den årlige PrixAudio og afterparty i Vega

Danske Medier, DR, Radio4 og Bauer Media står bag Audiodays, og derudover bidrager et meget stort antal samarbejdspartnere og sponsorer i tilrettelæggelsen af programmet.

Har man gode ideer til oplægsholdere, workshops, temaer eller andre programelementer, hører vi gerne om dem på Audiodays’ Facebookside, eller du kan sende en mail direkte til programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk

Billetsalget åbner for salg af early bird billetter mandag 13. maj.

Kontakt:

Marianne Bugge Zederkof
Formand for Audiodays Danmark
+45 20765099

Læs også

Høringssvar vedr. vilkår for Public Service Puljen

Herunder kan du læse Danske Mediers seneste høringssvar vedrørende vilkår for Public Service Puljen.

Høringssvaret dækker over emner som:

Nyhedsformater på lyd bør omfattes af PS-puljen
Behov for auditive kompetencer i styregruppen
Smidigere ansøgningsproces for lydbårne medier
Evaluering af puljen

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev