Rapporter
Danske Medier Research er centrum for Danske Mediers løbende indsamling af relevante data om branchen, omsætning, annoncer og abonnenter.
Vi koordinerer alt vedrørende markedsmåling, dataindsamling og statistikudarbejdelse og bistår medlemmerne med rådgivning om læsertal, lyttertal, brugertal, metoder mm. Det sker blandt andet i Dansk Online Index, Index Danmark, Gallup Lyttertal, oversigter af reklameforbruget og annoncestatistikker, som du kan læse mere om nedenfor.
Det Danske Reklamemarked
Det Danske Reklamemarked (reklameforbrugsundersøgelsen) er en årlig opgørelse og kortlægning af det samlede, danske reklamemarked.
Undersøgelsen bliver foretaget ud fra fortrolig indberetning fra de enkelte mediegrupper til Dansk Reklameforbrugsundersøgelse, og sker i samarbejde med Institut for Reklame og Markedsstatistik (IRM). IRM er et uafhængigt non-profit institut, hvis formål er, løbende at undersøge og kortlægge reklame- og mediemarkedet i norden.
Datamaterialet for undersøgelsen bliver analyseret og valideret af et advisory-board og eksperter for de respektive medie- og reklamegrupper.
Reklameforbrugsundersøgelsens hovedrapport udgives hvert år ultimo april og seneste udgave kan købes via linket nedenfor.
Online Markedsstatistik
Danske Medier Research udgiver årligt rapporten Online Markedsstatistik. Rapporten giver et samlet overblik over udviklingen inden for forskellige kategorier af onlineannoncering.
Markedsstatistikken bygger på indberetning fra Danske Mediers medlemmer samt markedsestimater og dataindsamlingen udføres af Deloitte.
Prisen er 2.495 kr. for medlemmer af Danske Medier og Kreativitet & Kommunikation og 3.495 kr. for ikke-medlemmer og kan købes via linket nedenfor.
Marianne Bugge Zederkof
mbz@danskemedier.dk
Tlf. 20 76 50 99