Techgiganternes indhug i det danske annoncemarked fortsætter
Den samlede annonceomsætning i Danmark slår rekord, men techgiganterne indtager fortsat en stigende andel af markedet. Det viser de seneste tal om det danske reklamemarked.
Den samlede annonceomsætning i Danmark slår rekord, men techgiganterne indtager fortsat en stigende andel af markedet. Det viser de seneste tal om det danske reklamemarked.
Nye tal om lydmediernes samlede annonceomsætning vidner om radio og podcasts popularitet, særligt blandt de unge.
Danske Medier lancerer i dag en dugfrisk undersøgelse udarbejdet af Kantar Media Danmark om danskernes interesse for og betalingsvillighed til nyheder anno 2023.
Nye tal fra Kantar Gallup viser, at læsertallene for 2022 blandt de trykte danske medier generelt fortsætter en stabil udvikling fra 2021.
Podcasts fra bold.dk og Mediano optræder fra i dag på podcastindex.dk, hvor man kan følge med i antallet af downloads og streams uge for uge på alle deres populære formater.
Danske Medier Research har netop offentliggjort annoncestatistik for 2022. Tallene viser sort på hvidt, at der er brug for at gennemføre forårets medieaftale. Det mener Danske Mediers administrerende direktør.
Den årlige rapport af RUC Danskernes Brug af Nyhedsmedier byder i år på mange interessante temaer. Danskerne får nyheder fra flere forskellige sociale medieplatforme, podcasts vinder frem og tilliden til nyhedsmedier er fortsat høj.
Danske Medier inviterer i samarbejde med RUC til lancering af rapporten ‘Danskernes Brug af Nyhedsmedier 2022’ tirsdag 20. september kl. 8.30-10.30 hos Teknologiens Mediehus.
Et nyt og forbedret Podcast Index går i dag i luften med nye features, der gør det lettere for brugerne at navigere rundt og blive klogere på de nyeste tal og data om podcastmarkedet.
Interview med Gabriel Aksan, Director of Sales Nordics, Spotify og taler til Digital Advertising Conference’ 22.
Richshuset
Rådhuspladsen 16, 4. sal
1550 København V
Richshuset
Rådhuspladsen 16, 4. sal
1550 København V
Modtag AKTUELT fra Danske Medier
Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser.
Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.
* Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.