Mærke: digital regulering

Høringssvar vedr. lov om regulering af sociale medier

Forslaget indeholder en undtagelse for indhold, der er underlagt medieansvarsloven, og sociale medier kan ikke blive pålagt at fjerne mediers indhold som følge af loven. Erfaringen viser imidlertid, at nedtagning med henvisning til ”ulovligt indhold” kun udgør en meget lille andel.

Høringssvar vedr. forslag om EU-regulering af politisk reklame

Danske Medier tilslutter sig målsætningerne om at skabe høj gennemsigtighed om politisk reklame og beskyttelse af personoplysninger, men mener at det kan løses mere hensigtsmæssigt ved hjælp af GDPR, markedsføringslovgivningen og den kommende Digital Services Act.

Danske Medier: Techgiganter skal holdes fair og åbne

Regeringen og støttepartierne lægger med deres hvidbog op til, at techgiganterne skal ses efter i sømmene og at der politisk arbejdes på regulering, som i højere grad sikrer, at techgiganter som Google og Facebook ikke misbruger deres store mængder informationer om os alle hverken økonomisk eller politisk.
Danske Medier bakker op om regeringens målsætninger på området

Velkommen til Danske Mediers Nyhedsbrev

Modtag AKTUELT fra Danske Medier

Danske Mediers nyhedsbrev giver dig aktuelt indhold fra- og viden om mediebranchen. Samtidig indeholder nyhedsbrevene holdninger og nyt fra Danske Medier – herunder en fast digital klumme og information om events og kurser. 

Nyhedsbrevet AKTUELT udkommer hver fredag i ulige uger, undtagen i ferieperioder.

Ved tilmelding til nyhedsbrevet samtykker du til, at Danske Medier må sende dig de valgte nyhedsbreve via e-mail. Du kan til enhver tid trække samtykket tilbage. Afmelding kan ske ved at klikke på linket i bunden af nyhedsbrevene eller skrive til  mail@danskemedier.dk. Du kan her læse mere om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger.

Vælg nyhedsbrev